PORTFOLIO • Wonderbaarlijke Spiegels

PORTFOLIO

  • Vakblad Kinderopvang België

    Daarbij werd me gevraagd het artikel te illustreren met praktijkgerichte korte verhaaltjes voor de kinderopvang en de BSO waarbij ik zowel de tekst als de foto’s aan zou leveren. De maximale lengte van de verhaaltjes was 1500 tekens. Dit was de opdracht: De pop speelt de hoofdrol in het verhaal of werkt rond een welbepaald […]
  • JaNee

    JaNee is één van de creaties waar ik het meest trots op ben, niet alleen op de pop an sich maar vooral tot wat JaNee is uitgegroeid. JaNee ontstond naar aanleiding van een wens een programma met een handpop te gaan ontwikkelen waarbij een meisjespop de hoofdfiguur zou zijn en die meisjespop zou kinderen uit […]
  • Raar maar waar

    De titel ‘raar maar waar’ is een uitspraak die telkens weer terugkomt in het prentenboek ‘De Poepfabriek’ van Marianne Busser en Ron Schröder, dat tijdens de Kinderboekenweek 2015 uit kwam. JaNee is een paar keer bij Ron en Marianne geweest en is dol op hen en hun boeken. Het thema van de kinderboekenweek 2015 was […]
  • Praxisbulletin

    In 2005 benaderde ik Praxisbulletin met de vraag of ze geïnteresseerd waren in een artikel over communiceren met kinderen via een handpop. Ik had daar zoveel mooie ervaringen mee opgedaan en merkte ook via mijn website dat leerkrachten op zoek waren naar informatie rondom het werken met een handpop in de klas. Ik mocht een […]
  • Piramide & Cito E-post

    Cito e-post is de digitale nieuwsbrief die verstuurd wordt naar de gebruikers van de Piramide-methode en hoewel ik daar 1 keer heel uitdrukkelijk aan heb meegewerkt (voor dit artikel) is er al jaren regelmatig contact met Cito en scholen die met Piramide werken om te bekijken op welke manier er een handpop bij betrokken kan […]
  • School & Seo

    In dit artikel koos ik ervoor om mijn verhaal te vertellen vanuit een pop, mijn artikel mocht niet langer zijn dan 1 pagina en ik wilde graag zo concreet mogelijk beschrijven waarom een handpop zo goed te gebruiken is om kinderen uit te dagen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarbij wilde ik laten zien dat het […]
  • Hoogsensitiviteit & Lugos

    In 2006 werd ik benaderd door Henk-Jan van der Veen naar aanleiding van een interview met Marian van den Beuken. Henk-Jan is, net als Marian van den Beuken, bezig met het onder de aandacht brengen van hoogsensitiviteit en richt zich daarbij voornamelijk op kinderen. De vraag was of handpoppen ook een positieve uitwerking zouden kunnen […]
  • Productfilmpjes

    Hoewel ieder product beschreven wordt met een aantal specifieke productkenmerken blijkt het de klant in de praktijk niet altijd duidelijk te zijn hoe groot een pop precies is, er een centimeter bij pakken lost dan wel iets op maar niet alles want een pop heeft een hoogte, een breedte en een diepte. Met name rondom de dierpoppen […]
  • Handleiding “JaNee heeft Alles”

    In 2007 verscheen de eerste druk van “JaNee heeft Alles”, een handleiding geschreven voor leerkrachten BO die een concrete invulling wilden geven aan de handpop als pedagogisch hulpmiddel in de klas. Het werken met de handpop in de klas gebeurde toen vooral in combinatie met een methode en voor specifieke lessen, de handpop de hele […]