Handleiding "de handpop als pedagogisch hulpmiddel" • Wonderbaarlijke Spiegels

Handleiding “de handpop als pedagogisch hulpmiddel”

Beschrijft zowel de basisbeginselen als de valkuilen

Deze handleiding is ontstaan naar aanleiding van alle verzoeken om mijn kennis van de handpop als pedagogisch hulpmiddel op schrift te zetten en toegankelijk te maken voor ouders, leerkrachten, groepsleiders, hulpverleners en anderen die de handpop binnen de pedagogische situatie willen inzetten.

“De handpop als pedagogisch hulpmiddel” is een basishandleiding die het hele traject van keuze voor een pop tot het daadwerkelijk inzetten als pedagogisch hulpmiddel behandelt. Hij is geschreven voor eenieder die vanuit zijn/haar vakgebied met kinderen werkt, maar is ook geschikt voor ouders die de handpop in de thuissituatie willen gaan gebruiken.

Geschreven vanuit en voor de dagelijkse praktijk

In de handleiding wil ik je laten kennismaken met de handpop als pedagogisch hulpmiddel:

  • wat de meerwaarde van de handpop kan zijn;
  • waarvoor de handpop ingezet kan worden;
  • wat de handpop pedagogisch maakt;
  • het proces wat je doorloopt om van een pop een veelzijdig, sprankelend, laagdrempelig en breed inzetbaar hulpmiddel te maken;
  • de basisvaardigheden die betrekking hebben op het tot leven roepen van de handpop;
  • de basishouding die vooral betrekking heeft op de volwassene die de handpop wil gebruiken als pedagogisch hulpmiddel;
  • de introductie van de handpop;
  • “de babbelmethode”;
  • de toevoeging van materialen en attributen waarmee je het werken met de handpop verder kunt uitbreiden.

“De handpop als pedagogisch hulpmiddel” is een basishandleiding, er wordt stap voor stap uitgelegd hoe je van een handpop een pedagogisch hulpmiddel kunt maken waarbij er veel voorbeelden en handvatten gegeven worden om dit ook zelf in de praktijk uit te proberen.

De handleiding  kan worden besteld via onze handpoppen.nl. Prijs: €12,95 excl. verzendkosten.

X